tisdag 5 maj 2009

Föreläsning

Var på en frivillig föreläsning idag om de nya medierna och hur man kunde ta sig ut och göra reklam genom tex youtube, facebook, blogg osv, att skapa sig ett namn eller märke som alla vet vad det är. Det var i sig ganska intressant men det som drog mig till föreläsningen var hon som höll i det, inte så att jag gått och blivt kär i en annan tjej, nej det är bara malin jag älskar. Men hon som höll föredraget var Sara Orrensjö, Extremskidåkare. Det hon ville förmedla var det att man måste vara lite osvensk och våga skryta och lyfta fram sig själv för att lyckas.

Varför är det så svårt som svensk att våga säga och visa att det här är jag bra på?
Varför vill man lyckas men inte kämpa?
Varför kämpar man med något man inte lyckas med?

Hänger logiken ihop med dessa frågor eller motsäger dom varandra.
Så här tänker jag mig lite av de svar som jag skulle sagt.
1. Man vill ju inte vara den som står och skryter för att sen misslyckas bara för att höra, vad var det jag sa. eller visa sig mer än någon annan.
2.Drömmar är något man har men som man aldrig tror ska inträffa, men varför kan man inte ha små drömmar eller delmål som faktiskt kan vara en milstolpe till det stora målet. därigenom kan du för varje avklarad del säga att man lyckats. Detta skulle ge dig den kämparglöd som behövs för att ta dig till nästa mål.
3. Jag kan kämpa med saker som jag är dålig på bara för att jag tycker det är roligt eller att jag gett mig den på att klara det. men tyvärr är så inte alltid fallet.

Vad tror ni är svaret på dessa frågor finns det kanske ett svar som är svaret på allt eller är det kanske så att det är individuellt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar