söndag 3 maj 2009

En skön helg hemma.

Blev en till helg hemma i piteå. Tanken var att vi skulle vara i Umeå efter alla hemresor den senaste tiden men då ramlade Morfar och bröt lårbenet så man ville ju träffa honom och se hur det var med honom. Därför blev det helhelg hemma med vallborgsfirande med roliga lekar signerat Sandra och lite socialt umgänge.

Skulle egentligen åkt till Umeå idag men blev att jag impulsivt valde att stanna hemma för att kunna fara på en föreläsning med Sara Orrensjö om hur man kan leva på ett jobb som egentligen inte finns. För er som inte vet vem hon är så är det i alla fall en Extremskidoåkare som lever på att åka skidor. Det kan jag tycka är en ganska schysst livsstil.

Har börjat med en ny kniv, går sådana ibland, eller oftast blir det om den gamla gått sönder.
Denna är då ett nytt experiment helt i skinn. Får väll se hur den blir men nu ser det i alla fall ut som att det går åt skogen. Kanske kan man rädda något eller så får man ta fram den stora rondelen och börja om.

Allt det som man har gjort i helgen har lett till en slutsats, jag vill ha hus och det med detsamma. vad skönt att kunna gå ut på sin egen tomt och ha ett garage där man kan polimasa.
Det skulle vara livet.
Folk säger att jag är lite av en polimas och det får jag väll ta åt mig av för det är nog så.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar